Min dag

Nu börjar " min dag " bli en rätt vanlig rubrik haha :)

Idag plingade klockan redan 07.15, efter en natt med inte riktigt så mycket sömn som jag skulle behövt, blåste och regnade som jag vet inte vad.
Kl 08.00 var jag på plats i stallet , då hovis skulle komma kl 9 :)
Så vi mockade och fixade och sen kom hovis för att sko Héla och Hugo, det gick bra.
Tyvärr råkade hovis klippa lite förlångt så att det började blöda, men det slutade och hon fick sedan på sig en sko.
Nu ikv tvättade jag rent hoven extra noga och gjorde ett "hovbad" med vatten och jodopax som hoven fick stå i.
Efter runt 5 min fick hon hoppa in boxen , tänkte göra såhär i några dagar så att det inte blir iretterat och någon hovböld framstår.
Men det kommer säkert bli bra !
Éfter hovslagaren myste vi i soffan i ett antal timmar med ostbågar och pizza.
Sen blev det dags för stallet igen för att ta in pållarna, det var även då jag gjorde rent hoven.
Men Fanny & Elymus vägrade att komma in, de hade antagligen blivit skrämda av stormen inatt ....
Jag mutade med allt möjligt men icke sa nice , men tillslut fick Elaine in dom :)

Nu ligger jag återligen i soffan och chillar.
Imorgon ringer klockan tidigt igen, pållarna ska ut ! Men vad gör man inte för sina små ögonstenar ?




/ Sanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0