allt har ett slut.

Vad ska jag börja ?

Allt började en skön sommar dag , jag skulle äntligen få en egen häst ( lånad ) det var Héla som steg ut ur transporten ett vitt sto, världens finaste.
Jag var världens gladaste unge, gjorde var som helst för att inte skiljas åt.
Vi red ofta ut låånga mysiga rundor i skogen , mycket galopp, helst fort.
Tänk detta är bara för ett antal månader sedan.
Efter ett par veckor på sommarbetet flyttar vi till stallet mitt in i city, där jag hade gjort iordning, målat och fixat, man kan säga att jag renoverat en box till henne.
Men det var det värt, vareda sekund.
Veckorna gick, varje dag spenderade jag timmar i stallet, jag lärde känna de andra i stallet och alla hade riktigt roligt.
Skolan tog mycket tid ett tag men jag slet som en dvärg och hann med både skola och häst.
Jag var även iväg på en träning med Héla , det gick bra och fick saker som vi skulle öva på, jag var riktigt nöjd.
Känlsan av att bara lasta ut sin egen häst på sin gamla ridskola, rida för min gamla ridlärare fast på min häst.
Känslan var obeskrivlig.

Nu rullar allt på, vi rider ut långa ritter till skogs , vilket Héla älskar mest av allt, riktigt pigg, ¨trippar fram och vill galoppera helst hela tiden i full fart.
JAG ÄLSKAR DET MEST ÖVER ALLT PÅ DENNA JORDEN !!!

Att för några årsen ha föräldrar som verkligen vägrar att ha foderhästar, men tills nu stå här med väldens undebaraste dam.
det finns inget bättre, det är som en drog !

Men sen kommer det här med att skiljas, även om det är 4 månader kvar är det ingen lång tid...
Att se dig lastas, åka iväg , inte min mera gör så ont så tårarna rinner ner för kinderna.
MIN FINA PRINSESSA !
Héla har lärt mig enormt mycket, min bästa vän.
Jag är din mamma, snart ska du bli mamma,.
En liten fölis som du ska ta hand om.

älskade vän, jag gör allt för att ha dig kvar, men jag vet att det inte går.
Du ska bli mamma, såklart du ska ha det bäst då !

älskar dig min vän ! ♥














Varför ska allt ha ett slut ?

Puss till dig min allra bästa vän Hélus sprektakel. Jag älskar dig ♥


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Guuud stackars dig sötis Sanna! Hela är ju en underbar häst och man ser verkligen hur mkt du älskar henne... kommer du aldrig få rida henne igen?? :((



finns för dig underbara människa! puss <3

2012-01-04 @ 13:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0