27/12 markarbete

Kom upp till stallet vid halv 4 tiden och tog då in Héla direkt för att det inte skulle bli mörkt när jag red.
Jag ryktade och pysslade om henne och gick sedan ut för att plocka fram lite bommar och ett litet cavaletti hinder.
Jag började med att skritta på långa tyglar i 15 min och gick sedan över till lugn trav där jag gjorde många serpentiner för att mjuka upp henne, jag gick sedan över till att trava över bommarna och jag krävde att hon skulle trava , INTE tölta eller galoppa, det gick över mina förväntningar.
Hon töltade bara en enda gång och resten trav, och hon lyfte riktigt mycket på benen när hon travade över bommarna.
Efter att ha arbetat henne i en stund fick hon en vilopaus i ca 5 min, jag travade sedan med lite mer kontakt i munnen och försökte forma henne i svängarna , det gick riktigt bra och hon gick inte över till tölt ( hon brukar vilja göra det när man tar kontakt med henne ).
Jag skrittade sedan av , ryktade och slängde sen in henne i boxen och myste lite . Min lilla höna <3

Jag är riktigt nöjd efter dagens pass och hon sökte sig mycket fint neråt mot slutet !
Jag hade tyvär inte de röda lindorna, hon var jätte blöt och lerig om benen så ville inte sätta på henne dom då :(


Ja ni ser ju hur leriga benen är :(


Sin nya ubersöta grimma :)

/Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0